Wiadomości z koła

KGW JABŁOWO W ZAKOPANEM

..... Jest szesnasta słonko nisko , zasuwamy na lotnisko ..... Dnia pewnego , roku 2017 , października dwunastego KGW  Jabłowo poleciało do Zakopanego. Może nie dosłownie , bo wylądowało w słonecznym Krakowie. Ale warto było i w tej mowie pisanej wszystko wam opowie. Leciałyśmy Bombardierem , no takim trochę większym helikopterem. Huk był przeogromny , każdy członek KGW nieprzytomny Minęła godzinka malutka , a tu nagle miła pobutka . Upragnione krakowskie lotnisko czyżby to już wszystko ? Przecież nocleg , a gdzie , przecież wszystkim bardzo sopać się chce . Tu szefowa zadziałała , naleweczki nam polała. Popatrzyła , pomyślała już taryfa podjechała . ,, Pod Wawelem ,, super spanie , oj , zadowolone panie. Kraków , Wawel i podziemnia , okno papieskie zobaczyć trzeba. Sukiennice , pyszna kawa , ciacho , pędem , pędem lewa prawa. Pędzi jeden , pędzi drugi , żeby zdobyć polskie góry. Sześdziesiątka śmiałków wielkich chce zakątki poznać wszelkie. Pensjonacik , pierwsza klasa , nikt zażaleń tu nie zgłasza. Mamy dzień kolejny , to gorące chochołowskie termy  One na pewno uspokoją kociewskiej gospodyni nerwy . Nic mylnego , obtłuczeni , podtopieni , ale super zadowoleni . Dzień kolejny , kościeliska trasa . Idź dalej i podciągaj pasa . Na Krupówkach , o mój rety , kupujemy już gadżety. Tu oscypek , tam kiełbasa , wielokrotnie przemierzana trasa Do Wieliczki już jest blisko , to dla Krzysia i Wojtka dobry test. Tu pod górkę , a tam z górki , jazda , jazda na pazurki. Smakowali , polizali , solnego powietrza się nawdychali Były jeszcze też imprezy , huczne niech mi każdy wierzy . Co silniejsi balowali , Ci najsłabsi mocno spali. Cośmy tam jeszcze widzieli , a ile dziwacznych przygód mieli Trzeba przeżyć , a nie czytać , więc do Koła czas zawitać                          Przewodnicząca KGW Jabłowo  Elżbieta Kosiedowska  Czytaj dalej

2 4

KGW JABŁOWO ZWIEDZA KRAJE NADBAŁTYCKIE

Na przełomie maja i czerwca panie z KGW Jabłowo zorganizowały już X swój wyjazd . Tym razem postanowiliśmy zwiedzać kraje skandynawskie . Przez Litwę , Łotwę i Estonię dotarliśmy do Helsinek stolicy Finlandi . Pierwszym punktem naszego zwiedzania była Ryga. Ryga jest stolicą Łotwy . Jest głównym ośrodkiem gospodarczo-przemysłowym, komunikacyjnym, kulturalnym i naukowym Łotwy. Zabytkowe Stare Miasto wpisane jest na listę światowego dziedzictwa kulturalnego i przyrodniczego UNESCO . Mimo że Ryga ma wiele zabytków to są one skupione na niewielkim obszarze . Ryska starówka to prawdziwa perełka kultury. Wizytóką miasta jest Plac Ratuszowy z pomnikiem Rolanda i dwiema zabytkowymi kamienicami , Domem Wagi i Domem Bractwa Czarnogłowywych . Z ciekawych ryskich kamienic należy wymienic Secesyjny Dom Kotów , budynki Wielkiej i Małej Gilidii oraz słynne średniowieczne kamieniczki nazwane Trzej Bracia. Kamienice olśniewają swqoimi dekoracjami , a pomysłowość architektów zapiera dech w piersiach . Zwiedzanie miasta w strojach mnicha było dla grupy największą atrakcją tego dnia . Następnego dnia pojechaliśmy zwiedzać Talin stolicę Estoni . Talin jest to prawdziwa perełka wśrod nadbałtyckich. miast . Surowe średniowieczne mury kontrastują z barwnymi kamieniczkami , te zaś z drewnianą zabudową dzielnicy Kadriorg, ta zkolei z pobliskim placem dumnych carów . Stare Miasto to prawdziwy labirynt malowniczych ciasnych barokowych uliczek , zabudowanych pieknymi starymi kamienicami . Trzeciego dnia udaliśmy się w rejs promem  z Talina do Helsinek . Helsinki są stolicą Finlandi , jest to miasto z najbardziej prosperujących i tętniących życiem miast na świecie . Główne atrakcje  i zabytki miasta skupiają się w centrum . Znaleźć tu można Plac Senacki , otoczony neoklsycznymi gmachami z XIX wieku . W pobliżu znajduje się rynek Kavppattori z ratuszem, placem prezydenckim i gmachem Soboru Uspieńskiego. Innymi ciekawymi obiektmi są również budynek parlamentu, stadion olimpijski , park Sibeliusa, port zachodni ze stocznią , Opera Narodowa, fontanna Havis Amanda oraz dużo innych ciekawych i urokliwych miejsc . Czwartego dnia wróciliśmy do Rygi . Wieczorem spotkaliśmy się na wspaniałej kolacji. Nie zabrakło jak zawsze wspaniałej muzyki , aby mile wspominać nasze wojaże. Dziękujemy wszystkim uczestnikom naszej wyprawy za miłe słowa podziękowań oraz wspaniałą atmosferę jaką sami sobie stwożyliśmy.                          Przewodnicząca  KGW Jabłowo       Elżbieta  Kosiedowska Czytaj dalej

0 2

0 1

Wypieki i desery

1 2

Trwa przekierowywanie...

Trwa przetwarzanie ...

Twój kłos został poprawnie oddany!

Twój kłos został usunięty!

Wystąpił błąd podczas kłosowania. Twój kłos nie został oddany!

Plik jest zbyt duży, dozwolona wielkośc to max 10MB.

Aktualnie trwa modernizacja sklepu.
Zapraszamy już wkrótce!

Korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.