Pokaż swoje KGW

Warto wiedzieć!

Kulinaria

Dania główne

0 1

Dania główne

TRZY FIT-KROKI DO ZDROWIA

TRZY FIT-KROKI DO ZDROWIA  to zestaw zdrowych, ekologicznych produktów. Są to: pasztet z soczewicy ze śliwką, orkiszowy chleb razowy na naturalnym zakwasie z ziarnami oraz zakwas buraczany - prawdziwa bomba witaminowa. Takie połączenie stanowi doskonały, zbilansowany posiłek na śniadanie, kolację czy przekąskę. I. PASZTET Z SOCZEWICY ZE ŚLIWKĄ SKŁADNIKI: 200g suchej soczewicy brązowej, 100g suchej kaszy jaglanej, 100ml oleju rzepakowego, 2 cebule, 10 suszonych śliwek 3 łyżki sosu sojowego Przyprawy: 2 liście laurowe, 2 ziarna ziela angielskiego, 2 goździki, 1 ziarno jałowca, ¾ łyżeczki majeranku, ½ łyżeczki cząbru, szczypta gałki muszkatołowej, szczypta soli i pieprzu. PRZYGOTOWANIE: 1. Soczewicę oraz kaszę ugotować. Cebulę pokroić w kostkę, smażyć z odrobiną oleju, dodać przyprawy. Gdy cebula się zeszkli wyjąć przyprawy (liście, ziele, jałowiec, goździki) i wyrzucić. 2. Cebulę dodać do ugotowanej kaszy i soczewicy, połączyć z olejem oraz sosem sojowym. Zmiksować blenderem na gładką masę. 3. Foremkę keksówkę wyłożyć papierem i wylać 2/3 masy. Delikatnie wcisnąć w masę śliwki, następnie wyłożyć resztę pasztetu. 4. Piec w temp. 180 stopni przez 45 minut. II. ORKISZOWY CHLEB RAZOWY NA NATURALNYM ZAKWASIE Z ZIARNAMI SKŁADNIKI: 300g zakwasu z mąki żytniej razowej typ 2000, ½ kg mąki orkiszowej razowej, ½ l zimnej wody. Wszystkie składniki mieszamy dokładnie w misce i pozostawiamy pod przykryciem 12 godzin. Na drugi dzień dodajemy: ½ kg mąki orkiszowej razowej, ½ szkl. zimnej wody, 1 płaską łyżkę soli niejodowanej, ziarna (4 łyżki słonecznika, 2 łyżki dyni, 1 łyżeczka czarnuszki, 2 łyżki zmielonego siemienia lnianego, 1 łyżeczka kminku). Wyrabiamy wszystkie składniki, przekładamy ciasto po równo do dwóch keksówek, wyrównujemy ciasto zwilżoną łyżką i pozostawiamy do wyrośnięcia przykryte ściereczką przez ok. 5 godzin. Piec w temp. do 200 stopni przez 50 minut. III. NATURALNY ZAKWAS BURACZANY SKŁADNIKI: 6 buraków (odmiana alto), 1 duża marchewka, 1 duża pietruszka, 1 mały seler, 5 ząbków czosnku, 4 listki laurowe, 5 ziaren ziela angielskiego, 2 szczypty kminku, 3 litry zimnej przegotowanej wody, 3 łyżki soli kamiennej niejodowanej. PRZYGOTOWANIE: Wszystkie warzywa dokładnie wyszorować, nie obierać, pokroić w plastry, następnie wrzucić do szklanego słoja lub kamionki. Dodać przyprawy, czosnek. Zalać wodą z solą tak aby przykryła całość. Naczynie przykryć gazą, odstawić w ciepłe, nieprzewiewne miejsce. Raz na dzień mieszać drewnianą łyżką i zbierać z powierzchni piankę. Po ok. 5-6 dniach zakwas jest gotowy do spożycia. Odcedzić przez sitko, przelać do butelek i wstawić do lodówki. Pić lekko podgrzany. Doskonały probiotyczny napój!!! W zakwasie siła!!! EKOBABKI NATURALNIE ŻYCZĄ ZDROWIA!!!  P.S. Przepis ten pojawi się w regionalnej książce kucharskiej "ŚWIĘTOKRZYSKIE SMAKI" .      Czytaj dalej

4 8

Dania główne

2 2

Dania główne

0 5

Dania główne

0 4

Dania główne

Szadkowski mielony z kapustą

Szadkowski mielony z kapustą.                                                                                                                               Składniki:                                                                                                                                                                              1 kg mięsa mielonego,1 mała główka białej kapusty, 2 torebki ryżu, 5 jaj, 3 cebule, sól, pieprz. Sposób przygotowania:                                                                                                                                                       Kapustę drobno poszatkować, ugotować ryż. Cebulę pokroić w kostkę i uprażyć na patelni. Wszystko razem wymieszać, z masy formować małe kotleciki, obtaczać w tartej bułce i smażyć na oleju, aż się zarumienią. Przed podaniem polać sosem. Sos:                                                                                                                                                                                    1 kg pomidorów (usmażyć, przetrzeć), zamiennikiem może być koncentrat pomidorowy, 2 cebule (pokroić w kostkę usmażyć), 6 ząbków czosnku (zmiażdżyć praską), 1 łyżeczka ziół prowansalskich. Wszystko razem połączyć, dolać 0,5 l wywaru rosołowego i gotować do zgęstnienia. Dodać sól, pieprz, cukier do smaku. Smacznego Czytaj dalej

0 3

Dania główne

1 3

Twoja pogoda na dziś:

Warszawa 20°C

Imieniny obchodzą:

Julianna, Liberat

Trwa przekierowywanie...

Plik jest zbyt duży, dozwolona wielkośc to max 10MB.

Korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

Zamknij